Így pótolja a káliumot!

Káliumhiányra utalhat, ha állandóan sós ételekre vágyik. Ugyanis a kálium a sóhoz hasonlóan akáliumrra ösztökéli a veséket, hogy válasszák ki a nátriumot, és ezzel kontroll alatt tartsák a vérnyomást.

A kálium a túl magas pH-érték esetén gondoskodik róla, hogy ne kopjanak el a csontok és az izmok. Éppen ezért is lényeges, hogy naponta legalább 4700  milligramm káliumot vigyünk be a szervezetünkbe az ételeink segítségével.

Ezért célszerű minél több zöldséget és gyümölcsöt nyersen elfogyasztani, esetleg enyhén főzni őket, hogy ne vesszen el belőlük az értékes vitamintartalmon.

Ezen kívül pedig a következő ételek fogyasztása javasolt:

Fél szelet halban, vagy egy csésze babban 1000 milligramm kálium is lehet, így jelentősen hozzájárulnak napi bevitel kielégítéséhez.

A paradicsomszósz is kiváló káliumforrás, mivel egy csészényi szószban akár 750 milligramm is lehet belőle.

500 milligrammnyi káliumot tartalmaz egy nagyobb banán, egy fél avokádó, egy pohár joghurt vagy narancslé.

Körülbelül 300 milligramm káliumot találhatunk egy pohár tejben, egy mangóban, egy szelet görögdinnyében vagy negyed csésze mazsolában.

 További kitűnő káliumforrások:

– spenót

– retek

– papaja

– gránátalma

– paszternák

A kálium felszívódását segíti a  minél több zöldség és gyümölcs fogyasztása.

A felszívódását gátló tényezők:

– túl sok só fogyasztása, amivel sok nátriumot viszünk be

instant ételek, szintén a só miatt

vízhajtó szerek

– gyulladáscsökkentő kortikoszteroidok

– folyamatos hányás és hasmenés

– túlzott alkoholfogyasztás

loading...

    Kérjük mondja el véleményét!

    Az email címet nem tesszük közzé!