6+1 pontban arról, amit jó tudni a káliumról

A kálium makroelem, a kalcium és a foszfor után a 3. legfontosabb elem a szervezetben.kalium

A legfontosabbak a káliumról

1.) Talán kevesen tudják, hogy a kálium központi szerepet tölt be a szervezetben. Több élettani folyamatban is részt vesz, így pl. az ingerületvezetésben, a szívverésben, az energiatermelésben.

2.) A sejtek belsejében halmozódik fel, mindössze 2%-a található a sejteken kívül.

3.) Szükséges napi bevitelének mennyisége 2-3g.

4.) Káliumban kimondottan gazdag táplálék a mazsola, melynek 100 grammjában kb. 782 mg káliumot találni.

5.) A kálium-bevitel fokozása érdekébe fogyasszunk több friss gyümölcsöt és zöldséget.

6.) Káliumhiány esetén az alábbi következményekkel kell számolni:

  • hányás,
  • izomgyengeség és izomfájdalmak,
  • elesettség érzése,
  • alacsony vérnyomás.

+1.) A kálium hiánypótlása orvosi rendelkezés nélkül szükségtelen!

A káliumról bővebben ITT olvashat! >>>

loading...

    Kérjük mondja el véleményét!

    Az email címet nem tesszük közzé!